zondag 19 juli 2009

En wat eten we vandaag nou weer...

Het is echt niet handig om aan het einde van de dag op de fiets naar huis nog te bedenken wat ik moet koken. Het eindigde er in het verleden nogal eens mee dat we pas om zeven uur aan tafel zaten, alwéér pasta aten of toch maar even snel iets gingen halen. Ik was heel lang anti-menuplanning maar moet nu toch echt toegeven dat het:

  • Veel stress scheelt
  • Veel gezonder is
  • Veel goedkoper is
En in tegenstelling tot wat ik dacht is het helemaal niet saai om op donderdag al te weten wat ik dinsdag eet. Het is bevrijdend! Ik plan nu op de dag dat ik boodschappen doe en kijk eerst even op de websites van de supermarkten wat er in de aanbieding is. En omdat we niet van die aardappel-groente-vlees mensen zijn ook even op Allerhande en Receptenzoeker. Daar toets je de ingrediënten in die je in huis hebt (of wilt kopen) en tadaaaaa... daar zijn je recepten al.

Ik schrijf op de kalender altijd per dag op wat er op tafel komt. De avond ervoor kijk ik even of er vast iets uit de vriezer moet, en de eerste die thuiskomt weet nu wat er gekookt moet worden. Heerlijk!

Nu vertelde ik onlangs vol trots aan een collega wat ik allemaal ontdekt had in de wondere wereld van de menuplanning. Vol verbijstering keek ze me aan en zei: "Dééd je dat dan nog niet?!?". Laten we het er maar op houden dat ik erg domestically challenged ben...


Geen opmerkingen:

Een reactie posten