donderdag 23 juli 2009

Boodschappendag

Vandaag is het donderdag, en dus boodschappendag. Een tic die ik uit mijn 'arme' studententijd heb overgehouden is om de prijs van alles wat ik in mijn kar leg achterop mijn boodschappenlijstje te schrijven en steeds bij elkaar op te tellen. Ook al gebeurt het tegenwoordig niet meer zo snel dat ik met te weinig geld bij de kassa sta, het geeft wel veel inzicht in mijn bestedingspatroon en voorkomt dat ik te veel leuks in de kar gooi onder het mom van 'het kost maar zo veel euro'. Een ander aspect is dat ik inmiddels de prijzen van de meeste vaste dingen uit mijn hoofd ken, en dus beter kan vergelijken. Plus dat het direct opvalt als iets duurder of goedkoper is geworden!

Onlangs gebeurde het dat de kassa bij de C1000 bijna een euro meer aangaf dan ik had berekend. Een snelle blik op de bon én op mijn briefje leerde dat het Whiskasvariatiepak duurder was aangeslagen dan op het schap stond. Bij de infobalie bleek dat het inderdaad duurder was geworden maar dat men vergeten was om het prijskaartje aan te passen. En omdat ik de eerste was die ermee kwam kreeg ik het pak gratis mee! Weer vier euro bespaard!


1 opmerking:

  1. Bij een grote supermarkt ook nog! Bij een kleine zoals de Poiesz doen ze dat ook hoor!
    Ik ben geen held met rekenen, en bij mij stikt het altijd van de impulsaankopen... ai.

    BeantwoordenVerwijderen